Ballada o białej krowie

Życie Miny naznaczyła wielka tragedia, jaką była śmierć jej męża. Codzienność kobiety staje na głowie, gdy się dowiaduje, że Babak został uwięziony, a w konsekwencji stracony za zbrodnię, której nie popełnił. Odpowiedzialne za tę feralną pomyłkę władze chcą zamieść sprawę pod dywan i obok przeprosin oferują bohaterce finansową rekompensatę. Zrozpaczona kobieta rozpoczyna walkę z cynicznym systemem, dążąc do tego, by sprawiedliwość wyszła na jaw. Takie działania wymagają nie tylko siły i determinacji, ale także nakładów finansowych.

Shiva Baby

Studentka Danielle rozlicza się ze swoim sponsorem i udaje na spotkanie z neurotycznymi rodzicami na żydowskiej sziwie. Liczni krewni, zgromadzeni na uroczystościach żałobnych, nagabują dziewczynę, komentując jej wygląd i brak planów na przyszłość, podczas gdy jej byłą przyjaciółkę Mayę wychwalają za to, że dostała się do szkoły prawniczej. Sprawy przybierają nieoczekiwany obrót, gdy na sziwie pojawia się sponsor Danielle, Max, w towarzystwie żony i płaczącego niemowlęcia… Jak skonfrontować się z taką sytuacją?

Should the Wind Drop

Polska premiera

Alain, międzynarodowy audytor, ma ocenić lotnisko w małej, samozwańczej, kaukaskiej republice i zdecydować o jego ponownym uruchomieniu. W międzyczasie poznaje Edgara ― chłopca, który prowadzi mały biznes poza terenem lotniska. Dzięki spotkaniu z nim i innymi miejscowymi Alain odkrywa wyizolowany do tej pory kraj. Zaryzykuje wszystko, by umożliwić mu otwarcie się na świat.

Gagarine

Youri ma 16 lat. Całe życie mieszkał na osiedlu Gagarine — dużym, zbudowanym z czerwonej cegły blokowisku na obrzeżach Paryża. Patrząc z wysokości swojego mieszkania, marzy, by zostać astronautą. Kiedy jednak docierają do niego przecieki o planach wyburzenia jego osiedla, Youri przyłącza się do swoistego ruchu oporu. Wraz z przyjaciółmi, Dianą i Houssamem, ruszają na misję ratowania Gagarine, przemieniając osiedle we własny „statek kosmiczny”, który ma na zawsze zniknąć w przestrzeni.

Aida

W swoim najnowszym filmie Jasmila Žbanić podejmuje temat wojny w byłej Jugosławii, a dokładnie masakry w Srebrenicy, gdzie w 1995 roku ponad 8 tysięcy bośniackich muzułmanów, mężczyzn i chłopców, zostało zamordowanych przez Serbów na oczach żołnierzy międzynarodowych sił pokojowych. Widzimy tę historię oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Aida pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów.

Im dalej w las, tym więcej drzew

Siedem historii, wielu bohaterów. Sporo ich dzieli ― wiek, doświadczenie, motywacje, życiowe priorytety. Łączy poczucie niespełnienia, skrywana frustracja, wyczuwalny podskórny niepokój. Każdy z nich próbuje wyrazić swoje emocje, ale czuje się niezrozumiany. Komunikacyjny rozdźwięk widać w każdej formie relacji: rodzinnej, przyjacielskiej, partnerskiej. Dotyczy on nie tylko uczuć czy spojrzenia na świat, ale też niezabliźnionych jeszcze ran czy niesprecyzowanych planów na przyszłość.