Should the Wind Drop

Polska premiera

Alain, międzynarodowy audytor, ma ocenić lotnisko w małej, samozwańczej, kaukaskiej republice i zdecydować o jego ponownym uruchomieniu. W międzyczasie poznaje Edgara ― chłopca, który prowadzi mały biznes poza terenem lotniska. Dzięki spotkaniu z nim i innymi miejscowymi Alain odkrywa wyizolowany do tej pory kraj. Zaryzykuje wszystko, by umożliwić mu otwarcie się na świat.

Gagarine

Youri ma 16 lat. Całe życie mieszkał na osiedlu Gagarine — dużym, zbudowanym z czerwonej cegły blokowisku na obrzeżach Paryża. Patrząc z wysokości swojego mieszkania, marzy, by zostać astronautą. Kiedy jednak docierają do niego przecieki o planach wyburzenia jego osiedla, Youri przyłącza się do swoistego ruchu oporu. Wraz z przyjaciółmi, Dianą i Houssamem, ruszają na misję ratowania Gagarine, przemieniając osiedle we własny „statek kosmiczny”, który ma na zawsze zniknąć w przestrzeni.

Aida

W swoim najnowszym filmie Jasmila Žbanić podejmuje temat wojny w byłej Jugosławii, a dokładnie masakry w Srebrenicy, gdzie w 1995 roku ponad 8 tysięcy bośniackich muzułmanów, mężczyzn i chłopców, zostało zamordowanych przez Serbów na oczach żołnierzy międzynarodowych sił pokojowych. Widzimy tę historię oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Aida pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów.

Wróg doskonały

Po skończonym wykładzie uznany architekt polskiego pochodzenia, Jeremiasz Angust, usiłuje dostać się na lotnisko. Po drodze zatrzymuje go roztargniona dziewczyna, która tak jak on chce zdążyć na swój samolot. Oboje spóźnieni są zmuszeni czekać na kolejny lot. Początkowo ich rozmowa zdaje się być zabawą w uwodzenie, jednak stopniowo przekształca się w niebezpieczną grę. Coraz bardziej zirytowany niechcianym towarzystwem Jeremiasz nie jest w stanie uwolnić się od natrętnej współpasażerki. Dziewczyna z minuty na minutę pcha architekta w coraz bardziej mroczną pułapkę.

Arab Blues

Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej? Komedia Arab Blues przypomina, że powroty w rodzinne strony nie zawsze bywają łatwe... Tak jest w przypadku wychowanej we Francji Selmy, która postanawia wrócić do Tunezji, aby otworzyć gabinet psychoanalityczny. Na miejscu okazuje się jednak, że nie tylko nikt tam na nią nie czeka, ale jej zawód i styl życia nawet najbliższym krewnym wydają się cokolwiek podejrzane. Kulturowe różnice generują serię pomyłek i nieporozumień, które debiutująca reżyserka Manele Labidi ze swadą rozbraja humorem.